Lite off topic men ändå

Jag pendlar i snitt 2,5 h varje dag. 

Jag har tre barn. 

Jag har tre barn som ska ha mat, helst varierad sådan, flera gånger per dag. 

Jag har tre barn som sammanlagt har 15 aktiviteter i veckan (plus vanliga skolidrotten). 

Jag har barn som ännu inte kan tvätta sina egna kläder.

Jag har just nu noll fantasi på matfronten. 

Jag är just nu rätt trött. 

Jag känner att jag inte ska döma mig själv för hårt för att Äldsta fick köpa sushi att äta själv till middag, att de små fick varsin kexchoklad efter kvällens träningar samt att vi fick te och smörgås till middag.

För ibland orkar jag inte allt. 

6 thoughts on “Lite off topic men ändå

  1. Gå till biblioteket och låna kokböcker, det är otroligt hur mycket de små kan; tvååringen skär grönsaker till sallad, 4-åring rullar perfekta köttbullar, äldsta kokar pasta… Släpp barnen loss i köket!

  2. Ett barn (14 år) och två bonusbarn (19 och 21). Bara 14-åringen tränar numera. De två stora är mest hemma hos sin mamma – och på väg att flytta hemifrån. Men det där kaoset känner jag väl igen, med tvätt, mat, körningar (vi bor på landet och bussarna passar inte alls på kvällstid – om de öht går) … De måste städa sina rum själva, de måste hjälpa till med djuren, de bör hjälpa till att bära in ved, de måste duka av och tömma diskmaskinen och fylla den igen. Men det är jag som handlar mat, lagar mat, tvättar, sorterar tvätt. Ofta lagar jag så mycket mat att det ofta finns rester till dagen därpå. Så det är vad vi äter, nylagat ena dagen, rester andra dagen. Eller varma koppen och smörgås. Eller färdiglagat från butiken. Tycker inte att du ska döma dig alls. Ingen orkar allt.

Leave a Reply

