311: Tjuvtitt (209/366)

Hål i skyddsnätet/presenningen vid Slussen. Till er som är lyckliga nog att slippa se eländet varje dag vill jag säga 1) var glada för det, 2) det rivs EN MASSA och det är iofs ganska imponerande att trafiken ändå kan fortsätta igenom, 3) det tar med bil 30 min från Siljaterminalen till dess man är uppe på Centralbron, 4) det ska ta tio år…

Så, alla ni som var smarta att köpa boende i norrförort – grattis! Vi letade lite i Stocksund på tiden när det begav sig men fastnade till slut för det kustnära söder om stan. Ett val man kan reflektera över så här i efterhand. Men visst, väl hemma så är det jättebra men att ta sig genom stan… Jag drog ju dessutom vinstlotten att få världens bästa chef (på allvar så är hon helt fantastisk!) så att byta jobb för att slippa köerna är inte aktuellt. Jag tänker dock övergå till kommunala färdmedel. Det blir helt enkelt för dyrt (bara vägtullarna är ju över  2000 kr per månad) och tidsvinsten med bil realiseras enbart de gånger jag åker hem efter kl 18.

Men nu är det lördag och idag ska jag inte ta mig längre än ner till ip för Sonens fotbollsmatch. 

2 thoughts on “311: Tjuvtitt (209/366)

Leave a Reply

