Veckans ord på L


Just idag har jag tid att läsa bloggar på dagtid och inser att veckans bokstav dragit i gång igen. Jag är ju en ytterst sporadisk deltagare i denna men jag misstänker att det är helt ok det också. 

Enligt O har nu kommit till bokstaven L:

  • Lagom är bäst och det gäller även böcker. Läser jag för mycket på samma tema/av samma författare tappar jag ibland läslusten. Så en lagom blandning av genrer och författare passar mig bäst. 
  • Böcker som beskriver hur ett barn går ut för att leka och sedan försvinner är fruktansvärt otäcka. Too close to home helt enkelt.
  • Jag gillar generellt när man får följa personer genom ett helt liv.
  • Proust bjuder på vacker och väldigt långsam läsning. Snart dags för andra boken i serien. 
  • Lördag är min bästa läskväll. Inte så trött som på veckokvällarna och ingen klocka som ringer i ottan dagen därpå.

3 thoughts on “Veckans ord på L

Leave a Reply

