Tematrio – böcker om böcker


Den här gången ber Lyran oss: Berätta om tre bra fiktiva texter som handlar om läsning, böcker, bibliotek, bokhandeln o s v! 

Jag gör det enkelt för mig och tar en favoritförfattare:

  1. Vindens skugga
  2. Himlens fånge
  3. Ängelns lek

De bortglömda böckernas gravkammare är en gemensam nämnare i dessa böcker av Carlos Ruiz Zafón. Det finns fler band mellan böckerna i denna makalösa serie och har du inte läst Zafón ännu så är det bara att gratulera, du har många underbara sidor framför dig. 

5 thoughts on “Tematrio – böcker om böcker

  1. Förhoppningsvis ska jag läsa min första Zafón i en inte alltför avlägsen framtid. Jag har tänkt spara den tills jag reser till Barcelona, för dit vill jag ju. Frågan är bara när.

Leave a Reply

