Tematrio – namnsdagar

Den här veckan var det en riktigt klurig tematrio hos Lyran. Jag är ju världssämst på namn, både i fiktionen och i verkliga livet, men här är tre svar på frågan Vi startar med en namnutmaning. Adela, Heidi, Lilian, Lilly, Kevin, Roy, Alma, Hulda, Anita, Annette, Tord, Turid, Dagny och Helny har namnsdagar de kommande 7 dagarna. Den här veckans tema är att berätta om romaner, filmer eller TV-serier som handlar om eller är skrivna av författare med någon av dessa namnn

  1. De små tingens gud av Arundhati Roy. Det var jättelänge sedan jag läste den här men jag minns den som väldigt bra. 
  2. Kevin Spacey i The Usual Suspects. Riktigt bra film från tiden då jag fortfarande kunde hålla mig vaken framför rörlig bild.
  3. Sen har vi Heidi, ni vet hon som bodde i Alperna och var allmänt snäll. Lääääänge sedan😉

10 thoughts on “Tematrio – namnsdagar

Leave a Reply

