Veckans jerka – skämskudde fram!

img_8076 Fredag och tryggt att veta att det finns en jerka att förlita sig på nu när jag bevisligen har ytterst svårt att få ur mig några inlägg för egen maskin.

Veckans fråga lyder: Finns det en karaktär som du tycker är pinsam på ett eller annat sätt men som du ändå inte kan undgå att läsa mer om? Vem i så fall? Om du inte kommer på en karaktär så kanske du ändå har läst en bok som du upplevde vara i pinsammaste laget? Berätta, och du vet ju att det endast är fantasin som sätter gränser!

Den person jag först kommer att tänka på är Ester i boken Egenmäktigt förfarande. Hon är vuxen, hon är inte 14… Den andra är Anastasia i Fifty Shades of Grey. Behöver jag säga mer. Hon pratar med sin inre gudinna och hon rullar med ögonen. Otroligt mycket mer pinsamt än eventuella invändningar mot historien i sig. Och nej, jag har inte haft minsta lust att läsa något mer om dessa personer, finns ju gott om andra som inte kräver skämskudde🙂.

18 thoughts on “Veckans jerka – skämskudde fram!

  1. Ja om Anastasia är vi helt överens! Henne skulle man behöva ta ett rejält snack med. När det gäller Ester är jag inte riktigt med på båten dock. Visst handlar hon ogenomtänkt och är “blind” stundtals men ändå …

  2. Jag tyckte mycket om Egenmäktigt förfarande och Ester, trots att jag kunde bli irriterade på henne, kan jag ändå köpa som karaktär. Men, en bok räckte. Inget behov av att läsa fler.

Leave a Reply

