Bokbloggsfråga – hyllvärmare

Veckans-bokbloggsfragaNär man talar om trollen… Jag skulle just skriva ett inlägg om min så kallade sommarläsning vilken till största delen bestod av hyllvärmare. Frågan hos Barnboksbloggen lyder som följer: Handen på hjärtat nu: hur ser det ut med dina hyllvärmare? Har du många olästa böcker i din bokhylla som du har dåligt samvete över, eller tillhör du de som faktiskt hinner läsa i samma takt som nytillskotten dyker upp i bokhyllorna?

JA! Jag har massor av hyllvärmare. Samtidigt som jag kontinuerligt glatt ökar på bokinnehavet med nyinköp. Hade jag inte sett samma tendenser hos så gott som samtliga bokbloggare hade jag allvarligt funderat på mitt eget förnuft på den fronten men jag inser att jag är i gott sällskap. Sen vet jag inte om jag direkt har dåligt samvete över mina hyllvärmare men nog skulle det kännas bra att läsa undan lite. Får klura ut någon bra taktik, varannan hyllvärmare varannan nyinskaffad kanske? Kruxet är att flera av mina hyllvärmare är tegelstenar och det är inte alltid tjockleken lockar mig när jag står där och ska välja nästa bok för läsning. Å andra sidan är de ju nästan samtliga böcker som jag faktiskt vill läsa… Så det är väl bara att fortsätta som tidigare och försöka balansera nytt och gammalt så gott det går och kanske börja med att inte låta nyinköpen gå över i hyllvärmarstatus. Då borde jag väl ändå komma ikapp någon gång tycker jag.

4 thoughts on “Bokbloggsfråga – hyllvärmare

  1. Alla böcker som jag har stående i mina hyllor vill jag ju läsa, så jag har inte direkt dåligt samvete över det. Men jag önskar att jag vore lite bättre på att läsa mina egna böcker så att högen med olästa böcker inte ökar så mycket🙂

  2. Jag har massa hyllvärmare. Det mesta är sånt jag vill läsa men en del är sånt jag känner att jag borde läsa (typ James Joyce) och en del som jag köpt på second hand bara för att det var billigt.

Leave a Reply

