Alltså, det här med sommarläsning…

Så var vi hemma igen efter 10 fantastiskt fina dagar uppe i fjällen. Jag tröttnar aldrig på den miljön och den här gången har vi dessutom testat på lite nya saker, men mer om det via foton som läggs ut senare. 

Är man ute hela dagarna och ägnar sig åt många timmars vandring är kvällsschemat ganska glasklart: dusch, middag, sömn. Några kvällar har jag orkat läsa i upp till en halvtimme men inte mer än så. Jag läser hos andra bloggare om bok efter bok som läses ut och fascineras som vanligt över var de hittar tiden. Prioritering är ju en sak men jag vet inte, det jag i så fall skulle prioritera bort vore familjetiden och det vore ju jätteskumt (hej barn, nu har vi fem lediga veckor ihop, nu ska mamma läsa!) och det skulle dessutom resultera i en något tryckt stämning😉. Så jag konstaterar, i år igen, att jag inte kommer att ha betat av speciellt stor del av sommarläsningslistan men fortsätter att nära ett naivt hopp om att i alla fall bli klar med böckerna som hängt med i flera år på denna lista. Skam den som ger sig liksom🙂.

7 thoughts on “Alltså, det här med sommarläsning…

    • Så är det ju. Fast liiite mer lästid skulle jag vilka trolla fram. Men så plötsligt idag – alla fyra familjemedlemmarna försvinner ut med varsin telefon för att leta Pokemons i villakvarteren! Tyst och stilla hemma, trodde knappt mina öron. Hur kunde jag vara tveksam till detta påfund, mer Pokemons till läsande mammor!

    • Och så är det ju det där med att jag ändå, inför varje sommar, på fullaste allvar tror att jag kommer att hinna läsa massor. Det är väl mest bristen på självinsikt som stör mig 😝

  1. Jag förstår vad du menar. Jag trodde att jag skulle hinna läsa så otroligt mycket, OCH hinna med en massa annat också. Istället tycker jag att jag knappt fått något gjort, eller läst. Jag brukar hinna läsa när jag väntar på barnen som hämtas i skolan och skjutsas till olika aktiviteter. Istället för att knappa på mobiltelefonen passar jag numera på att läsa böcker. Räknar man samman all sådan strötid blir det många timmar i veckan. Så, när skolorna börjar igen blir det nog mer läst🙂

    • Helt enig! Pendlingen till jobbet är min extra lästid och det blir en del timmar varje vecka.

      Igår kväll var de andra ute på pokemonjakt igen och jag snurrade in mig i en filt och njöt av en ganska lång lässtund på altanen😉

Leave a Reply

