Veckans jerka – just-nu-läsning

Ännu har inte jerkan tagit sommarlov utan bjuder istället på två frågor. Sånt gillar vi🙂. 

Vi kör en superenkel fråga i veckan: vad läser du just nu och vilken bok har du tänkt ta till efter den är utläst? Just nu läser jag Bloodline av Conn Iggulden. Det är mest en massa beskrivningar av slagfälten/lägren runt slagfälten (ointressant) så det blir en väldig snabb läsning fram till dess några riktiga händelser kommer in i handlingen. Vilket jag verkligen hoppas att de gör eftersom historiska England alltid är historiska England. 

Jag har den boken som någon slags bakgrundsbok medan jag läser andra, lite mer handlingsorienterade böcker parallellt. Jag har precis läst ut Olivia Bergdahls Efter Ekot och nästa bok i kön är The Watcher in the Shadow av Carlos Ruiz Zafón

Bonusfråga: Jag har blivit med mp3-spelare och eftersom jag inte lyssnar på ljudböcker skulle jag vilja ha tips på podcaster eller annat trevligt man kan lyssna på när man är ute och spatserar i skogen (eller var som helst för den delen). Tja, jag är dålig på poddar men en jag verkligen gillade var The Serial. Amerikansk, välgjord, spännande – och sann. Mycket bra. Jag tänkte också testa P3 Serie, De dödas röster när jag får möjlighet. Det blir inte så mycket egenlyssnande av under semester kan jag konstatera.

20 thoughts on “Veckans jerka – just-nu-läsning

    • Låter mycket lovande, ska se till att lyssna när tillfälle ges. Får väl låsa in mig i tvättstugan och sortera tvätt – där blir jag ytterst sällan störd😉

Leave a Reply

