20 sommarfrågor

Enligt O levererar 20 sommarfrågor och det passar ju perfekt så här första semesterveckan.
Väljer du …
strut eller bägare? För kladdigt med strut

rosévin eller bubbel? Alla andra årstider svarar jag bubbel här men just på sommaren så tycker jag rosé är att föredra.

Allsång på Skansen eller Lotta på Liseberg? Tittar aldrig på varken det ena eller det andra så jag passar här.

hav eller sjö? Hm… Jo, jag är en sjömänniska om jag måste välja.

pocket
eller e-bok? Läser bara pappersböcker och föredrar pocket framför inbundet pga lättare format.

deckare eller feelgood? Jag läser ytterst lite deckare men ännu mindre feelgood.
fotbolls-EM eller OS? Jag har sett ganska exakt noll (0) minuter av fotbolls-EM eftersom samtliga vuxna i den här familjen tycker att fotboll är bland der mest ointressanta man kan tänka sig. OS tittar vi i alla fall på någon gång och vinterversionen är mer intressant än sommarupplagan. 

tegelstenar eller tunnisar? Just nu i alla fall, det där går i vågor.

Livet efter dig eller Independence Day 2? Jag har ingen relation till Moyes eftersom jag har fått för mig att jag inte alls skulle gilla de böckerna, lite oklart på vilka grunder dock. Och en amerikansk action är ju alltid en amerikansk action, även i de sämsta varianter.

Zlatan
eller Ronaldo? Se ovan angående fotbollsintresset. Men Zlatan är ju i alla fall svensk. 

film eller tv-serie? Ser sällan på TV men när så sker är det via Netflix. Och avsnitt på ca 40 min räcker. 

blåbär
eller hallon? Årets första paj serverades ikväll :) 

Bruce Springsteen eller Håkan Hellström? Pga Bruce låter inte illa. 

originalpocket eller filmomslag? Jag tycker hela boken känns sämre när de förnyar omslagen. Svårt att förstå varför, folk borde ju kunna läsa titeln och inte enbartvgå på att de känner igen en skådespelare. Eller?

nytt
eller gammalt? Blandat är bäst!

slalomläsning
eller en i taget? Svårt att undgå🙂.

Facebook eller Instagram? Börjar tröttna på FB men samtidigt är det kul att inte alltid behöva ha en bild i varje inlägg. Så jag håller fast vid båda tillsvidare (det är väl så vi 40+ gör?). 

skratta
eller gråta? Underbarn när man får skratta. Gråtkänningar får jag tillräckligt varje morgon via tidningen.

getingar eller myggor? För har jag Sonen med är alla myggorna på honom…😉. (Antagligen något man inte får säga som mamma… men så är det).

One thought on “20 sommarfrågor

Leave a Reply

