Bokhandelsbesök

Syfte: Att köpa presentkort som sommarpresent till jobbet. 
Resultat: Presentkort, fyra novellixer till mig.

Syfte: Att köpa present till Sonen. Resultat: Bok till Sonen, Färjan till mig

Syfte: Att köpa sommarlovsöverraskningspresenter till barnen.
Resultat: Presenter, Snövit ska dö till mig 

Ni ser beteendemönstret. Men jag vill till mitt försvar säga att det bara var novellerna som var mitt fel. De andra gångerna skyller jag helt på personalen.

Personal: “Du är ju medlem hos oss, då kan du köpa Färjan för 49 kronor.”

Jag: “Ja, den har jag velat läsa ett tag!”
Personal: “Du har 20% rabatt på valfri deckare.”

Jag: “Nja, jag har slutat med deckare.” 

Personal: “Men jag läste precis Snövit ska dö och den var jättebra.”

Jag: “Fast jag tycker att alla deckare är ungefär likadana och jag har tyvärr tröttnat.”

Personal: “Men den är liksom ingen vanlig deckare.”

Jag: “Ok, då tar jag den också.”

Ni noterar att jag i alla fall försökte bjuda lite motstånd där på slutet. Nåja, tänker att det finns värre svagheter i livet än att komma hem med en oplanerad pocketbok då och då. 

2 thoughts on “Bokhandelsbesök

  1. Du läser ju åtminstone böckerna du köper. Till skillnad från vissa vars namn jag inte ska nämna. Ok, vi vet ändå att jag menar mig själv. Men nu på semestern… då ska jag läsa. Kanske.

    • Men först ska jag läsa några fler på sommarläsningslistan. Framför allt de där som hängt med i flera år. Blir jag inte klar med dem nu så blir de väl aldrig lästa.

Leave a Reply

