Midsommarjerka

Även midsommarhelgen bjuder på en jerka hos Annika som dagen till ära drar till men en riktigt svår fråga. Vilken karaktär (bok/tv/film) identifierar du dig mest med (både positiva och negativa likheter/egenskaper är välkomna)?

Jag tänker mycket sällan på sådana aspekter när jag läser böcker. Minns dock att jag kunde känna igen mig en del i någon karaktär i Unni Drougges och Louise Boijes böcker från den tiden då jag var nyseparerad och mådde väldigt dåligt. Det var dock 20 år sedan. Nu är jag alldeles för vanlig för att min personlighet skulle kunna fasta på papper. Jag menar vem skulle skriva om en 44-åring med tre barn i villaförort som ägnar all sin vakna tid åt jobb, träning och barn. Finns inga skelett i garderoben, inga konflikter, ingen hemlig älskare, inga dolda agendor utan bara alldeles vanligt vardagsliv. Not so rafflande att läsa om😉. 

5 thoughts on “Midsommarjerka

Leave a Reply

