Veckans ord på H

H

Enlig O har en veckoutmaning runt alfabetet sedan en tid tillbaka. Jag har flera gånger tänkt att jag ska hoppa på den men, som med så mycket annat just nu, har det inte blivit av. Förrän nu, lagom till sista gången innan sommaruppehållet. Men vad sjutton, bättre att hänga på nu än inte alls.

Veckans ord och mina tillhörande bokliga associationer är:

hat – Boktjuven med allt detta hat som fanns/finns under krig

hemlighet – Den hemliga historien. Förstås 🙂

hotfull – Den skrämmande och okända varelsen på isen i The Terror. Ingen vet vad det är, ingen vet varifrån den kommer. Men dödar gör den.

hungrig – Jag gör det enkelt för mig och skriver Hungerspelen

huvudstad – Per Anders Fogelströms stockholmsserie, bättre huvudstadsskildring är svår att finna

 

6 reaktioner på ”Veckans ord på H

Kommentera

