Veckans bokbloggsfråga – sortering i hyllorna

Veckans-bokbloggsfragaSå var det då måndag igen och dags för veckans bokbloggsfråga hos Barnboksbloggen. Hur skiljer du mellan lästa och olästa böcker i dina bokhyllor och hur håller du koll på vilka böcker du har lånat (t ex biblioteksböcker) och vilka böcker som du ska blogga om (t ex recensionsexemplar)? 

Det här är ju så tragiskt att jag egentligen inte borde svara på den här frågan för efter fem år i huset har vi fortfarande inga vettiga bokhyllor. Vi är födda med ett oändligt antal tummar mitt i händerna och vi har inte börjar renovera nedervåningen ännu så rummet som ska bli bibiliotek är fortfarande oinrett* och klätt i furupanel. Nu har vi dock en begynnande plan på nedervåning (och kök!) så hoppet har tänts. Och då mina vänner ska vi ha bokhyllor. Både där och sedan också i trappen upp till vinden. Samt någon extra uppe på vinden i sovrummet när vi väl kommer så långt.

Men – svaret på frågan är att jag föredrar att ha de olästa uppe i sovrummet på en speciell hylla (gäller också låneböcker) och det kommer jag nog att fortsätta med även när jag får upp de riktiga bokhyllorna där nere.

Långt inlägg och kort svar😉

*) Vi har gjort om taket, tre badrum, hela övervåningen, dragit in bergvärme, isolerat ytterhallen och byggt altan. Så något har vi gjort under dessa år men saker tar ju en evinnerlig tid när man varken är gjord av pengar eller kan göra något själv…

6 thoughts on “Veckans bokbloggsfråga – sortering i hyllorna

  1. Jag skulle ha alla mina olästa i sovrummet om jag rymde dom där, men nu börjar jag ha fullt över allt😦 måste nog inreda våran oinredda övervåning så jag rymmer mer bokhyllor🙂

  2. Hög igenkännighetsfaktor på att inte ha nog med plats. Här hemma står böckerna i dubbla rader så det är svårt att veta vilka titlar man har hemma.

  3. Skulle gärna ha mer utrymme att ha bokhyllor i, men vi bor redan väldigt mycket större än vad vi egentligen borde. Diskussionen går om att flytta till mindre… då vet jag inte vad jag ska göra😮

Leave a Reply

