Tematrio – noveller

  
Jag är sen på bollen men det är novelldags hos Lyran den här veckan. Noveller är ett format som jag för det mesta har väldigt svårt för. Jag tycker oftast att det varken blir hackat eller malet. Men här kommer tre noveller/novellsamlingar som jag verkligen tycker om:

  1. Axolotl, en helt bisarr och alldeles underbar liten historia. Läses med fördel flera gånger i rad. 
  2. In i öknen av Anna-Karin Palm. Som alltid när det kommer från Palm är det fantastiskt skrivet. 
  3. Flod av Ambai. Den överraskade mig fullständigt och jag tyckte alla noveller utom en var otroligt bra. 

2 thoughts on “Tematrio – noveller

Leave a Reply

