Helgplanering

När helgens kalender börjar se värre ut än jobbveckans dito känns det gott att lördagen ändå inleds med sovmorgon. Sedan väntar en fotbollscup, två kalas (ej egna dock), sex vanliga barnaktiviteter (2*tennis, simning, fotboll, 2*basket) och en middag. Phu… en känner att en lever ett rafflande liv här i förorten. Men barnen är nöjda och det är väl liksom huvudsaken. För egen del behöver jag få in en löprunda på söndag. Vi sprang intervaller i slalombacken igår morse (ett synnerligen vidrigt påfund) så idag blir det vila av ben som gäller.

Hur det kommer att bli med lästid vete sjutton men eftersom jag läste ut Min fantastiska väninna härom dagen så är det dags att välja ny bok och det är alltid en grannlaga uppgift. TBR-traven är hög men jag tänker mig närmast någon av de följande:

  • Swanns värld av Proust
  • Väggen av Marlen Haushofer
  • Den långa flykten av Richard Adams

Har ni några storslagna helgplaner?

PS En fundering som dök upp just precis nu; om en ska gå upp på Kebnekaise i sommar ihop med ett gäng tjejer väljer en då att lägga på lite vikt i ryggsäcken och ta med en bok? Eller räknar en med att somna utmattad direkt när huvudet landar på kudden? DS

Leave a Reply

