I-landsproblem i boklandskapet

Tja, ni mina vänner. Det går väl sådär på läsfronten måste erkännas. Helt plötsligt började jag känna mig stressad av utmaningar, bokhögen som bara växte och växte, påminnelse-sms från biblioteket om böcker som väntar på mig, allt mindre inspiration att blogga och kvällar då jag bara blir tröttare och tröttare. Känner ni igen fenomenet?

Nu är jag ju inte alldeles tappad bakom en vagn så när jag väl konstaterat att det här med böcker började kännas mer som tvång än som nöje bestämde jag mig helt enkelt för att hoppa över Lyrans stopp i Afrika, att inte fundera mer på Spänningsutmaningen hos Mia och att det är helt ok att lämna tillbaka böcker till biblioteket utan att ens ha börjat läsa dem. Och vet ni vad, nu känns det faktiskt lite bättre.

Jag har fortfarande en hög med böcker, en hög som just nu toppas av Min fantastiska väninna som inte läses med blixtens hastighet direkt. Jag vet inte hur lättläst den svenska versionen är men jag kan tycka att den engelska skulle ha vunnit på att vara 50 sidor längre med mindre kompakt text på varje sida. Men bra är den.

Hur går det för er andra med läsningen i allmänhet och utmaningarna i synnerhet?

 

4 thoughts on “I-landsproblem i boklandskapet

  1. Utmaningar? Dem har jag förträngt. Eller, inte helt. Den jag håller i själv, Världsomseglingen, som gick ut på att läsa från fler olika länder går ok. Men det är mer slumpen än aktiva val som bär förtjänsten😉

  2. Jag deltar endast i Kaosutmaningen. Tror den går hyfsat. Men läsningen annars har funkat hur bra som helst nu i april. (Inlägg om detta kommer snart) Så härligt att vara i ett läsflyt. Hoppas du kommer tillbaka till det 🙂

Leave a Reply

