Ögonblicksbild

Enligt O levererar en liten läsningsstatusenkät och jag tänkte först att nej, jag läser ju bara en bok just nu så det blir inte mycket att fylla i. Men så tänkte jag ett varv till och inser att jodå, det pågår läsning på många fronter här hemma. Igen front går dock med raketfart om man säger så.

Vid sängen: A Banquet of Consequences av Elizabeth George. Den är bra men jag är ju så dödligt trött om kvällarna att det går rekordlångsamt att läsa den.

På soffbordet: The Prince of Mist av Carlos Ruiz Zafón. Jag hittade den på bibblan igår av en slump (trodde jag hade läst allt utgivet av honom) och jisses, han levererar igen.

I handväskan: Irakisk Kristus av Hassan Blasim. Läst väldigt kort bit men den verkar lovande.

I öronen: Sjöfararna, del 3, av Diana Gabaldon. Efter den här tror jag det är dags för en paus från herr och fru Frasier. Tror dessutom att det inte finns fler inlästa delar än så det löser sig kemiskt.

På läsplattan: Jag har inte lärt mig läsa böcker på det viset. Än. Men vem vet, jag trodde inte jag någonsin skulle gilla ljudböcker heller…

Läser jag lite då och då: Antar att vid-sängen-boken kan nämnas här också. Kvällsläsningen är väldigt sporadisk.

På is: Ingen just nu.

Bokklubbsböcker: Ögonblicket av Douglas Kennedy. Nästa träff är på onsdag och jag har läst ganska exakt noll sidor hittills. Och det är en tjock bok…

Längtar jag efter att få läsa: Jag längtar mest efter sammanhängande lästid så att jag kan läsa klart Georges bok men det ser lite mörkt ut om jag ska vara ärlig. Men kanske kan jag i alla fall vara vaken något längre på kvällarna i påsk när jag inte behöver gå upp i ottan och därmed förhoppningsvis klara av att läsa klart den.

3 andra böcker i min TBR-hög: Här får det bli de övriga böcker jag lånade på bibblan igår; Farenheit 451 av Bradbury, Hustrun av Harrison och Irakisk Kristus av Blasim. Gör inte mer långtgående planer än så just nu.

Leave a Reply

