Bokbloggsjerka – book hangover

img_7521Veckans fråga hos Annika är rätt kul tycker jag: Har du någonsin haft en ”book hangover”, det vill säga en bok som tar slut på tok för tidigt och lämnar ett sådant avtryck/tomrum att du inte riktigt förmår dig plocka upp en ny bok för att aktivt försöka komma över den?  Vilken i så fall?

Svaret här är ett kort men rungande JA! Jag drabbas av detta varje gång jag har läst en riktigt bra bok och känner mig då övertygad om att jag aldrig mer kommer att läsa något lika bra. Riktigt tunga hangovers har det blivit till exempel efter samtliga Ruiz Zafóns böcker, Harry Potter och Zimmer Bradleys Avalons dimmor. Dock har jag väl med åren kommit till insikt om att det finns fler bra böcker att upptäcka även om jag starkt tvivlar vid just dessa tillfällen.

4 thoughts on “Bokbloggsjerka – book hangover

  1. Känslan av en “book hangover” infinner sig nog aldrig nuförtiden. Jag hade en period under tonåren när jag läste Harry Potter och verkligen, verkligen, VERKLIGEN hade svårt att läsa annat. Nu är det mest en ryckning på axlarna, även om böcker varit riktigt bra. Känslan av att bli helt tom inombords går inte riktigt att hitta igen. Är en bok riktigt bra hänger den ändå med mig, även om jag inte har något problem med att påbörja någonting nytt.

  2. Jag kan nog känna mig tom och lite övergiven när jag har läst ut en riktigt bra bok, men jag har aldrig tvivlat på att det finns fler lika bra som jag har kvar att läsa🙂

Leave a Reply

