Sammanställning februari

Åh, det går ju sådär med läsningen just nu. Några böcker har jag läst men jag kan ju inte på något vis hävda att jag är klar med boken som jag tänkt mappa mot Spänningsutmaningen hos Mia i februari. Men jag har kommit halvvägs, det har jag. Och den är bra. Även om det tog 160 sidor att komma till första mordet. 160 stora tätskrivna sidor. Boken? Banquet of Consequences av Elizabeth George. Mer tankar om den kommer när hela boken är utläst.

Däremot har jag, efter tjuvstart i januari, läst alla utom en bok i Jorden runt-utmaningen, något jag är nöjd med. Jag har också lyckats tjuvstarta på nästa stopp, Asien.

Februari brukar vara en riktigt seg månad tycker jag men i år har den ändå gått förvånansvärt fort. Jobbet är kul och träningen går bra. Hade en liten dipp i träningsmotivationen i början av månaden för jag tyckte att jag bara gick bakåt, inte framåt. Men nu är vi på rätt spår igen jag och min kropp. Styrketränar 1-2 dagar i veckan och det är onekligen väldigt bra. Detta i kombo med två pass kondition/bootcamp gör att formen börjar sätta sig. Löpningen har blivit eftersatt under februari men det har varit mörkt och halt och det har varit väldigt svårt att hitta tiden på helgerna eftersom de ju mer eller mindre viks åt barnens aktiviteter.

Vad tror vi då om mars? Jag känner att sportlov och påskhelg kommer att göra den till en bra månad. Jag är ju bra svag för ledighet…

Leave a Reply

