Axolotl – Jorden Runt V

kartamarginal

 

Axolotl av Julio Cortázar är nästa bok på amerikastoppet på Lyrans jordenruntresa. För mig är den här läsningen lite annorlunda av tre anledningar:

  1. Jag läser sällan så här korta texter
  2. Jag läser ännu mer sällan texter i min telefon
  3. Jag läser ännu, ännu mer sällan texter av argentinska författare

Så vad säger jag då efter att ha stigit så långt ut från min litterära komfortzon? Jo, det är en fantastisk udda liten berättelse. Så totalt absurd att man bara måste fortsätta läsa. Och läsa om en gång till för att kolla så att man faktiskt förstod vad som hände. Vilket jag fortfarande är tveksam till om jag gjorde så jag kommer garanterat att läsa den en tredje gång och inte omöjligt även en fjärde. Underbart!

Att låna e-bok på bibblan och läsa i telefonen är ju förstås ett smidigt lånesätt men ack vad jag inte tycker om att läsa på det viset. Så det kommer sannolikt att fortsätta vara ytterst ovanligt förekommande för mig. Men någon till argentinsk författare borde jag väl kunna hitta tycker jag. Någon gång, känner inget akut behov just nu med tanke på TBR-högen här hemma🙂.

Så… Läs och njut! Och klura på hur det kunde gå som det gjorde och vem som är vem.

  • Betyg: 5/6 (faktiskt nästan värd en sexa bara på grund av, ja på grund av allting)
  • Utmaningar: Jorden Runt V, Kaosutmaningen #21

Och om någon undrar så ser en axolotl ut så här. Det visste i alla fall inte jag innan. Ska jag vara ärlig så hade jag aldrig någonsin hört talas om djuret i fråga tidigare. Tänk vad jag lär mig mycket via de här utmaningarna🙂.

axolotl

4 thoughts on “Axolotl – Jorden Runt V

Leave a Reply

