Tematrio USA


Lyran ber oss den här veckan berätta om tre läsvärda böcker från USA. Jag började med att gå igenom mina lästa böcker de senaste åren och inser till min stora, mycket stora, förvåning att jag inte alls läser så mycket amerikansk litteratur som jag tror att jag gör, tvärtom läser jag ganska lite därifrån.

Men här är i alla fall några godingar, bevisligen utan inbördes ordning:

  1. Mississippi av Hillary Jordan
  2. Stoner av John Williams
  3. Det mesta av Stephen King🙂

Jag har börjar skriva ner vilket land mina lästa böcker kommer ifrån. Det ska bli spännande att se den statistiken under året.

6 thoughts on “Tematrio USA

  1. Mississippi är verkligen bra. Stoner ska jag läsa. Och Stephen King har jag precis återupptäckt, ser fram emot många fina lässtunder tillsammans med honom.

Leave a Reply

