The Hollow Boy

The Hollow Boy är bok nummer tre i serien om spökjägarna Lookwood & Co. Berättelsen utspelar sig i London i en inte alltför avlägsen dåtid, ett London som drabbats av spöken. Dessa spöken är många och det finns en uppsjö av olika typer, alla mer eller mindre farliga för stadens levande invånare. Lockwood & Co. består av Lockwood i egen hög person, Lucy och George och i denna bok utökas deras sällskap av ytterligare en agent, Holly.

Jag vet, det låter banalt men det är bra och framförallt underhållande. Första boken i serien, The Srcreaming Staircase, var riktigt läskig som spökhistoria. Bok nummer två, The Whispering Skull, var som andra boken i serier ofta är – lite långsammare och lite tråkigare. Tredje boken höjer tempot och jag är hela tiden beredd på en katastrof, främst för att jag har fått för mig att det här är en trilogi och att den ju måste sluta med ett brak. Nu slutar den inte med ett jättebrak, bara ett litet knak och jag upptäcker på herr Strouds hemsida att det kommer en fjärde bok i serien också. Me like!

  • Betyg: 4/6
  • Utmaning: Kaosutmaningen #16

Leave a Reply

