Bokbloggsjerka – läsplaner

   Jag har uttryckligen bestämt att spontaniteten ska få råda i år och ändå så har jag hakat på en massa utmaningar hit och dit.  Så veckans jerka hos Annika slår huvudet på spiken.

Har du gjort upp några läsplaner för 2016, och hur väljer du i så fall ut vilka böcker du ska läsa och när?
Jo, utmaningar är jag med i men de flesta går att klara av inom ramen för spontant läsande tycker jag. Den enda som kräver lite mer planering är Jorden Runt V hos Lyran men den känns inte övermäktig och innehåller dessutom böcker som jag redan var intresserad av. I övrigt så tänker jag nog läsa det jag blir sugen på. Att göra diverse listor är dock kul, t ex Boktolvan, så visst dyker det upp sådan planering för året. Men det är ju bara roligt, sannolikt inget jag kommer att följa slaviskt när det väl kommer till kritan. Dessutom har jag inte ens lyckats knåpa ihop de där listorna än😉.

18 thoughts on “Bokbloggsjerka – läsplaner

    • Fast risken finns att jag hamnar efter totalt med läsningen om jag inte hänger upp den på något ibland. Jag har så väldigt lite tid för läsning och då kan det lätt bli så att den prioriteras bort fullständigt.

Leave a Reply

