#avslut

Dags för avslut av en fruktansvärd vecka. Sonen, åtta år, var med om en skidolycka i lördags och vi har nu fått uppleva den svenska sjukvården på nära håll. Jag kan bara säga att den är världsbäst!

Vi har åkt helikopter, blivit mottagna av traumateam, legat på intensiven, blivit hämtade med ambulansflyg av PETS (pediatric emergency transport service) och hemflugna till Astrid Lindgren för ytterligare vård. Så många fantastiska läkare och sköterskor överallt och aldrig en onödig minuts väntan. 

Jag ska aldrig, aldrig, aldrig klaga över väntetider på akuten. Aldrig. För när det väl gäller så drar bevisligen ett makalöst maskineri igång. 

Sonen mår nu bra och är hemkommen igen. Tack gode, gode gud för detta. 

Påminnelse till alla: åk aldrig utan hjälm och ryggskydd. 

#vintermedkulturkollo  

21 thoughts on “#avslut

    • Jag är så tacksam över allting. Allt brast för mig på väg mellan sjukhuset och fritids när jag och maken bytts av och jag var ensam för första gången efter olyckan. Svängde av och grät ett tag och hämtade sedan hem tjejerna. Nu är alla fem samlade igen och det är verkligen skönt.

Leave a Reply

