Bokbloggsjerkan – nyårslöften

   Blev så glad när jag såg att Annika är tillbaka med veckans bokbloggsjerka! Årets första fråga är ju onekligen relevant och föredömligt enkel att knåpa ihop ett svar på. 
Har du avgett några nyårslöften när det gäller läsning, böcker, författare etc.?

Jag lovar att jag ska sluta samla på mig bokhögar inför t ex sommaren och höstlovet. Förra årets sommarhög är fortfarande till stor del oläst. I år ska lusten få styra semesterläsningen. Med detta menar jag dock inte att jag inte tänker vara med i diverse utmaningar. Nejdå. Men jag ska icke skapa högar inför varje utmaning. Böcker ska införskaffas eller lånas i maklig takt lagom till lästillfället.  

9 thoughts on “Bokbloggsjerkan – nyårslöften

  1. Vad roligt att jerkan är tillbaka. Den har jag saknat! Fast den här helgen hoppar jag den och hoppas på fler tillfällen🙂 Själv tänkte jag mig ett läslöfte om att läsa tre böcker per månad, då jag tycker förra årets läsning haltade en aning😉

  2. Menar du att du köper på dig ett gäng böcker som du tänkt läsa då? Det är sällan jag läser en köpt bok med ens om den inte är till bokcirkeln men e-låneböcker brukar jag ladda ner och läsa med detsamma.

  3. Låter som ett bra beslut, men svårt😉 Jag har mängder med böcker som jag verkligen vill läsa, men som jag inte kommit till skott med. Ändå beställde jag i går en ny bok som jag bara måste ha direkt…

Leave a Reply

