Läser just nu – en enkät

Ligger och slösurfar (finns det andra typer av surfande kl 7 en ledig dag?) och hittar en liten enkät inne hos Enligt O. Passar perfekt att svara på innan dagen drar igång. Jag önskar att jag här kunde sticka in en passus om att allt är klart inför i morgon men så är tyvärr inte fallet = blir en fullspäckad dag. 

Vid sängen: Jag städade nyss så det ligger bara två böcker där. Jag är en tjuv av Jonas Karlsson och Doktor Proktor och jordens undergång. Kanske av Jo Nesbø. Den senare på förslag från Sonen och vem vill inte uppmuntra läsning med tillhörande rekommendationer? 

På soffbordet: Där ligger säkert många saker men ingen bok. Jag läser ytterst sällan i soffan. 

I handväskan: En långkörare. The Terror. Den tar sin goda tid att läsa… 

I öronen: I bilen till och från jobbet lyssnar jag på Slända i bärnsten av Gabaldon. Historia, kärlek och äventyr. Fullständig kontrast från vardagen på jobbet🙂

På läsplattan: Läsplatta har jag ingen men i telefonen ligger The  Case of the Little Bloody Slipper av Carlie St. George och väntar på att bli läst. En av dessa in case of emergency-noveller.

Läser jag lite då och då: Om vänskap av Anna-Karin Palm och Kate Larson. Tveksam till om den blir utläst någonsin. 

Bokklubbsbok: Jag heter inte Miriam och Öppnas i händelse av min död. Ingen lockar nämnvärt för stunden men får avverkas under lovet antar jag.

Längtar jag efter att få läsa
: Jag hoppas verkligen på Elizabeth Georges senaste i julklapp. 

Tre andra böcker i min TBR-hög: Mary Jones historia, Oskuld och arsenik och Bone by bone. Om de blir lästa i jul? Den som lever får se. 
 

5 thoughts on “Läser just nu – en enkät

  1. Intressant läsning! Elizabeth Georges bok längtar jag efter, ska försöka hålla mig tills den kommer på svenska om det går😉 Jag heter inte Miriam är otroligt stark och bra! Ha en fin jul!🙂

  2. Pingback: Läsaktuellt « Bokhora

  3. Pingback: Läsläget hos Sofia – En förbannad podd

Leave a Reply

