Adventsenkät

Hittade en liten trevlig enkät hos Johannas deckarhörna.

Vilka böcker/ vilken bok är den bästa du har läst i höst?

Med höst räknar jag läsning från 1 september och framåt så då är det Flod av Ambai. Kanske framför allt för att jag blev så totalt överraskad över hur mycket jag tyckte om den.

Vilken är din favorit-julsång?
O helga natt. Funkar alltid.

Vilka böcker planerar du att läsa i december? Har du någon särskild läsning som får dig i julstämning?

Nej, faktiskt inte. Just nu somnar jag inom loppet av fem minuter efter det att jag lagt huvudet på kudden så jag har ytterst låga förväntningar på min läsning. I alla fall fram till julhelgen.  

Önskar du dig någon särskild bok i julklapp av tomten, närstående eller dig själv?

Elizabeth Georges senaste plus några till. Jag har faktiskt glömt bort vad jag önskat mig = blir spännande på julafton🙂.

Hårda eller mjuka paket? Vilket föredrar du?
Jag är en tacksam mottagare, jag älskar alla paket. Bara det är många.

Om du skulle tipsa om en bok att ge bort i julklapp, vilken skulle det vara?

Det måste väl bli årets bästa, Sanningen om fallet Harry Quebert till vuxna läsare. Till barn skulle jag rekommendera den illustrerade HP-boken eller böckerna om Greg. Har tyvärr inget tips på böcker till mer avancerade barnläsare, dvs en 10-åring som är otroligt duktig på att läsa men mentalt inte alltid är redo för tonårslitteratur. Tips emottaget tacksamt (Hungerspelen och Twighlight-typer av böcker älskas).

Glögg eller julmust, om du måste välja?

Julmust. Trots att man blir så törstig…

Har du någon bok som du sparat för att läsa under eventuell julledighet?

Hahaha, nej. Jag har en stor TBR-hög men inget som jag specifikt hållit på till jul.

Knäck eller Aladdinask?

Känner mig nödd och tvungen att avstå från detta val. Jag måste ha båda!

Hur gör vi med julpyntet. Får tomtar och gran respass redan efter Annandagen eller plundrar vi på Tjugondagknut?

Vår inneboende, och ganska framträdande, lathet ombesörjer att de får stanna kvar minst till Knut. Ljusstakarna längre än så. Tycker det behövs ljuskällor i överflöd så här års.

 

4 thoughts on “Adventsenkät

Leave a Reply

