Julutmaning dag 7

När jag först funderade på Bokhoras utmaning för dag 7 – Mina bästa bokkompisar – så tänkte jag först på litterära karaktärer men i nästa stund så slog det mig att det ju är mina bokklubbsvänner de frågar efter! Jag har haft två parallella bokklubbar som hållit på i över tio år. Den ena liksom imploderade och bara dog. Den saknar jag inte så mycket. Den andra däremot dog ut pga att vi oftast bara blev två som kunde komma och då var det väl dags att se slaget förlorat. Däremot saknar jag verkligen den konstellationen av människor och de bokdiskussioner vi hade. Varje gång lärde jag mig någonting nytt och det fanns alltid saker att analysera och vända ut och in på.

Nu har jag en ny bokklubb och det är jag jätteglad för. Vi har också bra diskussioner och mycket trevligt när vi träffas men lite, lite längtar jag tillbaka till den där som gick förlorad…

Leave a Reply

