Julutmaning dag 3

Dag tre i Bokhoras julutmaning och nu närmar vi oss pudelns kärna. Dagens uppgift: Julklappstips 1.

Totalt finns det tre julklappstips-dagar i den här utmaningen och denna första dedicerar jag till min käre son som äntligen tycker det är roligt att läsa. Förutsatt att det är rätt bok. Och rätt bok är inte lätt att hitta till alla barn… Men i år hoppas jag kunna slå huvudet på spiken med Helt ute av Jeff Kinney, den senaste boken i serien om Greg. Han har läst alla de andra så jag räknar med att denna också går hem.

3 thoughts on “Julutmaning dag 3

    • Men det är aldrig fel med högläsning heller. Vår yngsta stjärna har knäckt koden men är aningens lat… Så vi har bett lärarna i skolan säga åt henne att hon ska läsa 15 min per dag. Då funkar det minsann😉.

      • Vilken smart idé!
        Jag pratade med V:s fröken igår och hon berättade att V minsann är betydligt duktigare i skolan än hemma. Finns hopp om att han blir en bokmal.🙂

Leave a Reply

