Julutmaning dag 1

Bokhora har en julutmaning, eller kanske till och med en decemberutmaning eftersom den sträcker sig från 1-31 december. Man kan följa den via instagram också men eftersom jag inte har något Tant Augusta-konto där så kör jag utmaningen här istället.

Dagens ämne: Det här läser jag just nu och som den parallelläsare jag är så har jag följande böcker på gång:

  • The Terror av Dan Simmons
  • 22/11 1963 av Stephen King
  • Rörelsen av John Ajvide Lindqvist

Rörelsen ska tillbaka till biblioteket på lördag så den får jag prioritera. De andra två är tjocka och tar sin tid. King skriver med sitt gamla flyt och den är en fröjd att läsa medan The Terror kräver lite mer av sin läsare. Gemensamt för dem är dock att de ska vara utlästa innan jag får lov att påbörja den eller de böcker jag, förhoppningsvis, får i julklapp.

2 thoughts on “Julutmaning dag 1

  1. 22/11 1963 tyckte jag mycket om även om den var lite i tjockaste laget. Var den första bok som jag läste när jag återvände till King. The Terror känner jag inte till, var det är det för typ av bok?

    • Den handlar om en polarexpedition där skeppen fryser fast i isen och som om inte det vore illa nog så väntar ett ont väsen ute i kylan. Det tog ett tag att komma in i den men nu gillar jag den. Bortsett från det där onda så är expeditionen som sådan historiskt riktig och det är klaustrofobiskt nog att tänka sig in i den situationen.

Leave a Reply

