Tematrio i namn

Slår till med en tematrio från Lyran. Veckans fråga/uppgift lyder som följer: Berätta om tre böcker/texter vars huvudpersoner eller författare heter Anna, Karin eller Elisabeth!

  1. Anna-Karin Palm. (Hehe, skulle kunna ses som två flugor i en smäll;)). Bästa svenska författaren ever. 
  2. Elizabeth George. Förstås. Vars senaste bok jag önskar mig i julklapp. 
  3. Anna Hedlin. Gillade skarpt hennes Den som vill ha hare…-bok.

Det var tre favoriter. Nu ska jag se vilka ni andra har valt. 

8 thoughts on “Tematrio i namn

  1. Vi har två samma, kul! Längtar också efter Georges bok få se om jag kan vänta tills den översätts. Anna Hedlin är jag nyfiken på.😉
    Förresten hittade inte din länk hos Lyran….

  2. Anna-Karin Palm har jag faktiskt inte läst något alls av. Elizabeth George läste jag för evigheter sedan, men kom till en punkt där jag bara inte stod ut längre med Havers och Lynley🙂

  3. George lade jag ner efter en väldigt tjock och seg bok, Palm föll jag aldrig för (kanske beror på att jag inte valde den själv, var med i en bokcirkel…), men Hedin ser jag fram emot att lära känna🙂

Leave a Reply

