Top Ten Tuesday

toptentuesdayStackars, stackars lilla bloggen. Du är nästan helt bortglömd… Tycker mig dock ha anat en något mindre aktivitet hos flera bloggare så det är kanske inte bara jag som saknar motivation och tid i dessa dagar. Nåväl, en Top Ten så här en tisdag kan ju aldrig bli fel. Jag får börja hänga upp mina inlägg på de här återkommande sakerna så att jag får upp lite flyt i skrivandet igen. Jag tycker ju onekligen om det här med bloggandet och alla trevliga bloggare.

Nåväl, tisdagens tema är följande Thanksgiving themed Freebie — ten books I’m thankful for, authors I’m thankful for, Ten fictional families I’d like to celebrate Thanksgiving with, a personal non-bookish thankful list, etc. etc. Vilket ju innebär att jag kan skriva om nästan vad som helst, så länge jag får ihop tio stycken. Hm, då måste jag alltså tänka själv i alla fall… Jag gör det enkelt för mig och skriver mina tio bästa böcker hittills i år, den bästa boken varje månad.

  1. Januari: Stoner av John Williams
  2. Februari: Boktjuven av Markus Zusak
  3. Mars: Prophecy av S J Parris
  4. April: Den som vill ha hare till frukost måste jaga om natten av Anna Hedlin
  5. Maj: Sanningen om fallet Harry Quebert av Joël Dicker
  6. Juni: Jag, Helga Gregorius av Birgitta Lindén
  7. Juli: Mordets praktik av Kerstin Ekman
  8. Augusti: Lamentation av C J Sansom
  9. September: Flod av Ambai
  10. Oktober: The Sleeper and the Spindle av Neil Gaiman (dessutom den enda boken jag läste denna dystra svarta oktober)

Uppdatering: inser att det där att det var tio saker jag är tacksam över helt föll bort från mitt medvetande. Hm. Dags för semester snart bevisligen.

2 thoughts on “Top Ten Tuesday

Leave a Reply

