Här är jag – en lista

Har hittat den här listan lite varstans och här kommer min version. 

 Hur gammal är du? 43. Känns faktiskt lite konstigt att bli 45 om ett par år måste jag erkänna.

Hur gammal känner du dig? När jag till exempel är på föräldramöten i skolan så har jag kommit på mig själv med att fascinerat titta på alla vuxna och karriärsmässiga i rummet bara för att sekunden/timmen/dagen efter inse att herregud, jag är ju också vuxen nu. Ibland har jag bevisligen lite svårt med min egen verklighet😉. 

Var bor du? I en villa i villaområde söder om Stockholm.

Vad har du gjort idag? Klockan är bara 06:30 denna lördagsmorgon (vaknade för en timme sedan av Lillans hårt sparkande fötter…) så jag har hittills bara läst tidningen och en del bloggar på telefonen. Nu börjar jag dock bli lite hungrig så snart är det dags att gå upp. Sedan väntar hockeyskola för den sparkande Lillan följt av utomhuskalas för samma unga fröken (ej hennes, vi bara lämnar av, phu). I övrigt hemmapyssel.

Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför? Gillar både sommar (värme), höst (mys) och vinter (snö & skidor!). Däremot har jag ett lite ambivalent förhållande till våren. 

Är du beroende av något? Nej.

Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Alt 1: På en fullständigt kravlös plats. Då denna plats icke existerar ges Alt 2: På en skidort. Dessa finns ju bevisligen och fb matar på med bilder av snö och liftar som öppnar. Jag nämnde för maken att detta kanske är ett tecken på att vi borde boka någon extra skidresa (tre är redan på plats) men han hävdar envist att vi istället måste börja fokusera på den där köksrenoveringen. Hmpf, ett svindyrt byggkaos platsar liksom inte in ens på Topp 100 av platser där jag vill befinna mig… 

Vad är du på för humör just nu? Det känns rätt ok i den lilla världen. I den stora känns det hemskt.

Vilket är ditt favoritgodis? Vingummi! Och mjölkchoklad. Lämpligt nog är det ju lördag idag. 

Vilken är din favoritaffär? NK. Där kan jag fixa allt på ett ställe. Plus Östermalmshallen för mat.

Är du en morgon- eller kvällsmänniska? Trött både morgon och kväll. Men kanske aningens piggare på morgnarna. Logiskt eftersom jag nu somnar vid 21-tiden. På grund av att klockan ringer 05:00 tre dagar i veckan.

Har du blivit sydd någon gång? Ja, en blindtarmsoperation och tre kejsarsnitt. 

Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Tragiskt, men jag kommer inte på något. Jo, mamma och pappa var barnvakter när jag och maken fick en ytterst välbehövlig helg ihop i oktober. Det var mycket uppskattat. 

Är du blyg? Nej, ytterst normal i det sociala umgänget. 

Vad heter du i andranamn? Birgitta.

Vill du gifta dig? Jag är gift sedan snart 13 år tillbaka och det är jag mycket lycklig för! Bröllop är det bästa! 
Har du något smeknamn? Nej.

Nu frukost! 

Leave a Reply

