Läslov(er)

LASLOV~1

Tisdagsutmaningen hos Kulturkollo handlar om vad vi skulle kunna tänka oss att läsa om vi hade ett regelrätt läslov, dvs inte lov från läsning utan lov för att läsa🙂. Nu har jag tyvärr inte ens ett litet höstlov vilket jag brukar ha, och definitivt kommer att ha nästa år igen – jag/vi behöver en paus så här års. Men, men, OM jag skulle få ägna flera dagar åt läsning, åh ljuva fantasi, så skulle jag läsa The Terror fokuserat. Den verkar mycket lovande men jag har läst den så hattigt hittills att jag har svårt att riktigt fånga känslan av polarkylan.

Jag skulle också plöja ett antal Agatha Christie-böcker. Har återupptäckt dem efter många år tack vare att bibblan hemma skyltar med dessa i sina nya fina omslag. Och tänk så bra de är fortfarande. Inga våldtäkter, inga sadistiska inslag, ingen misär bara underbart pusseldeckararbete.

Sist men inte minst skulle jag tända en bra, gosa in mig under en filt, dricka en kopp te och läsa The First Verse.

Nu är ju som bekant drömmar inte alltid förenliga med verkligheten så i realiteten blir det så här: Läsa The Terror på tåget, läsa Christie de minuterna i sängen innan jag somnar samt titta lite längtansfullt på The First Verse när jag går förbi bokhyllan i sovrummet.

5 thoughts on “Läslov(er)

  1. Agatha Christie är mysig. Länge sen jag läste något och jag är lite sugen på att återvända till författaren. The first verse blir jag lite nyfiken på. Vad är det för typ av bok?

Leave a Reply

