Jag gav upp

Nej, jag orkade inte, jag gav henne ytterligare ett försök men jag övergav Maj och hennes demoner och lämnade tillbaka boken igår. Finner det ytterst osannolikt att jag lånar hem henne igen. 

Det finns säkerligen mycket svensk kvinnohistoria i de här böckerna och jag har själv äldre generationers kvinnor i släkten som blivit gravida innan äktenskap. Det är inte pga bristande intresse för dessa frågor jag ger upp, det är på grund av Maj och hennes livssyn. Mat och städning i all ära, men att inte visa det minsta intresse för någonting annat, vilket hon ju faktiskt har ekonomiska förutsättningar för att kunna göra, det håller inte. 

2 thoughts on “Jag gav upp

Leave a Reply

