Köpstopp?

Den här sommaren drog liksom iväg lite över förväntan ekonomiskt i och med de där spontana två veckorna i Österrike och Italien. För att dra mitt strå till stacken i att dra ner något på höstkonsumtionen så tänkte jag inte köpa några nya böcker förrän jag har läst ut alla de jag har hemma samt försöka låna på bibblan det jag inte har hemma men vill läsa. (Jag vet, who am I kidding? Men intentionen mina vänner, intentionen. Något måste den vara värd?)

Men. Det finns ju alltid ett men, eller hur? Så blev jag uttagen till en ledarskapsgrej på jobbet och som en del av förberedelserna inför första träffen ska man köpa något via en världsledande säljsajt och Amazon var ett av alternativen. Så vad ska en stackars anställd göra, det är ju bara att lyda högre ledning.

Dark Places Helena har flera gången skrivit om The first verse av Barry McCrea och det är en bok som jag inte hittar på varken Adlibris eller Bokus. Helena tipsade om The English Bookshop men jag är ju så himla sällan inne i stan så det blev liksom inte av att jag tog mig dit för att botanisera. Men så dök detta gyllene tillfälle upp då jag ”tvingades” köpa något från Amazon och där fanns den förstås att få tag i! Det ska också tilläggas att det i uppgiften ingick att returnera sitt köp men där gick faktiskt gränsen för min lydnad😉.

Leave a Reply

