121: Hur tänkte de egentligen här? (178/365)

Ett företag som erbjuder sig att hjälpa till med det berömda livspusslet.

Man kan, utan allför mycket kunskap om segmentering, kunna gissa sig till att målgruppen torde vara heltidsarbetande föräldrar. Man borde också, utan att ha studerat beteendevetenskap, förstå att just denna målgrupp nog inte har tid och lust att lägga pussel med reklamutskick. 

Less is more i detta sammanhang.  Gärna i punktform. 

  

Advertisements

6 reaktioner på ”121: Hur tänkte de egentligen här? (178/365)

  1. Härligt fyndig tolkning av temat!
    Minns när jag för många år sedan satt och pusslade med frustrerande pappersbitar för att få ihop nåt till ett kosmetikaföretag. Sanslöst!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s