121: Hur tänkte de egentligen här? (178/365)

Ett företag som erbjuder sig att hjälpa till med det berömda livspusslet.

Man kan, utan allför mycket kunskap om segmentering, kunna gissa sig till att målgruppen torde vara heltidsarbetande föräldrar. Man borde också, utan att ha studerat beteendevetenskap, förstå att just denna målgrupp nog inte har tid och lust att lägga pussel med reklamutskick. 

Less is more i detta sammanhang.  Gärna i punktform. 

  

6 thoughts on “121: Hur tänkte de egentligen här? (178/365)

  1. Härligt fyndig tolkning av temat!
    Minns när jag för många år sedan satt och pusslade med frustrerande pappersbitar för att få ihop nåt till ett kosmetikaföretag. Sanslöst!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s