Semesterpackning av böcker

Jomenvisst, då har vi packat upp badkläder och packat ner underställ. I övrigt är väl packningen sig lik jämfört med packningen inför Österrike. Vandringskläder och -kängor. Känns tryggt att det inte är för stora svängningar, “bara” temperatur och höjd på berg som skiljer. 

Så är det ju böckerna också förstås. Hade ett gäng med mig förra gången jag lämnade hemmets trygga vrå men då skulle jag ju vara borta i 3,5 veckor, den här gången inte lika länge. Nu är det Lamentation av C J Sansom och Himlakroppar av Eleanor Catton som får följa med. Lär räcka till och bli över, även om det ösregnar dygnet runt, Himlakroppar är ju snudd på kubisk i sin form… Den blir intressant att ge sig på, jag följer En och annan boks läsning av den och kanske hinner jag ikapp där så jag kan följa med i diskussionerna. 

3 thoughts on “Semesterpackning av böcker

  1. Det är nästan som sonen, hans vandringskängor har varit konstant nedpackade i juli.. först en liten liten sväng till Kittelfjäll, sen vår tur i finska Lappland, sen scoutläger, och sen killarnas fisketur nära norska gränsen..

Leave a Reply

