(L)jumma juli

Dags att sammanfatta juli på träningsfronten. Det blev precis en så ljum träningsmånad som jag föreställt mig och det känns helt ok. Nio pass blev det, tre långa vandringsdagar i Österrike, fyra löppass och två kortare styrkepass. 

Drog igång den där löpningen lite för hårt i juni tror jag för jag fick ont i ett knä. Nu kortar jag ner sträckorna och låter knät, inte konditionen, styra och trappar långsamt upp längden på passen. Maken gjorde samma misstag när han började springa för några år sedan och fick då tipset från sjukgymnast/läkare att trappa upp sträckan med max 10% i veckan och när han lydde ordinationen så höll hans knä. Jag får också se till att göra knärehab ordentligt och regelbundet. Vilket förstås borde innebära att jag gör de där övningarna varje dag men de är ju så infernaliskt tråkiga…

Maken sprang nere i Italien, men asfaltslöpning i den värmen lockade mig föga (han har ju däremot ett Lidingölopp framför sig så han var ju så illa tvungen att hålla igång mer). Nu planerar vi terränglöpning i fjällen och där lär det väl behövas lite löpning för att hålla värmen😉. 

Hur har ni andra motionerat denna sommarmånad?

Jag väntar nu med spänning på nytt träningsnamn för augusti från Yllet. För ny månad, nya tag🙂. 

3 thoughts on “(L)jumma juli

    • Underbart tips, den måste jag ju genast läsa!🙂
      Och ja, motion känns livsviktigt för att orka med allt jobb, alla barn och allt annat som livet erbjuder. Plus att det känns bra med en kropp som orkar lyfta mm i vardagen.

Leave a Reply

