#glädje

Mina kära barn är ju vana att semestra i berg/fjäll sommar som vinter + i Skåne = bad i varmt hav är något de aldrig upplevt. Så ni kan ju föreställa er den oförställda glädjen hos mina lintottar när de idag har legat i vattnet i det varma Medelhavet HELA dagen. 

Själv har jag också badat massor men också hunnit med att både sova och läsa i skuggan under parasollet. En annan typ av glädje. 

Inte så mycket glädje i boken jag läser däremot, Att föda ett barn. Dessutom tycker jag inte om den. Den får hänga med till stranden i morgon också, men den får sedan stanna här, den får inte följa med i packningen hem. 

  
Sommarlov med Kulturkollo

3 thoughts on “#glädje

Leave a Reply

