#spänning

Det här med spänning. Jag som har älskat deckare har nu helt halkat ur den genren. Just nu läser jag Elly Griffiths senaste men inte ens den lockar till läsning. De första som försvann från min läsning var de svenska deckarna för dem tycker jag verkligen inte om. Många tycker jag bara är dåliga, andra är så våldsfrossande att jag inte mäktar med. Jag vill helt enkelt inte veta allt ont som går att göra mot andra människor. 
Några författare håller jag dock, lätt desperat, fast vid. Elizabeth George. Carol O’Connell. Elly Griffiths. Kathy Reich. Patricia Cornwell. Nej, de två sistnämnda är inte lika bra längre men jag vägrar envist släppa taget. Idag bestämde jag mig för att gå tillbaka till ursprunget, till Agatha Christie, när jag befann mig i Borrbys Bokhuset (tack Bosse Lidén för tips!). Två Christie och lite annan blandad kompott blev det till mig och döttrarna. 

  
 Sommarlov med Kulturkollo

Leave a Reply

