(L)juvliga juni

Då har jag följt Yllet genom ännu en träningsmånad, den (l)juvliga juni. Det blev 16 pass, 8 bootcamp/crosstraining och 8 löppass, varav TVÅ innebar en mil. Detta är på allvar något som jag aldrig någonsin, i mina vildaste fantasier, hade kunnat föreställa mig. Inte egentligen pga att jag inte skulle orka utan pga tråkighet. Nu när jag upptäckt den här med trail running så har det däremot vänt och jag tycker det är riktigt, riktigt roligt! Sen ska väl tilläggas att den här bootcamp-träningen gjort sitt till för att stärka det berömda pannbenet också. Har även där gjort fler burpees/armhävningar/etc än vad jag tidigare trodde var fysiskt möjligt. Nu är bootcampträningen slut för i vår men jag och min käre make har faktiskt ändå masat oss upp och kommit ut i skogen vid sextiden på morgnarna. Nu har vi en liten tur där jag springer 5,5 km och han 7. Rättvist och bra och rätt lagom så dags på dygnet.

Yllet har inte offentliggjort något extraordinärt bra namn på träningsmånaden juli men jag tänker mig den som (l)jumma juli. Dvs lite lagom med träning, inga större krav på förbättring eller ökat antal pass, bara se till att hålla igång på lagom nivå. Jag var på Yasuragi med Äldsta härom dagen och kom då under någon avslappningsövning på att jag saknar yoga. Så kanske försöker jag få in lite sådant i sommar, kanske anmäler jag mig till en yogakurs i höst. Den som lever får se, det finns bara möjligheter.

Hur ser din träningssommar ut?

8 thoughts on “(L)juvliga juni

  1. På grund av hallux valgusoperationen är det där med träning ett svårt kapitel just nu. Springa får jag inte än men promenader går bra – men jag får inte på mig några bra skor för det… Suck. Igår blev det ett skivstångspass (barfota) och det gick ju bra men så fort vi stuckit ut med båten är det egen träning som gäller. Har med mig ett gummiband och bungystavar. Hoppas få på mig vettiga skor snart.

  2. Ja, vad håller yllet på med? Det är åttonde juli idag och inget namn på juli? Jag säger då det.

    I alla fall, jag har ju kommit igång med min träning och är mycket lycklig över det. Gillar mina tabator och cirklar mycket! Och step – äntligen step igen! Sjukt kul. Fast igår fick jag ont i ryggen när jag jag stretchade. Under stretchen! Vad menas med det? Exakt samma ställe som förut. Så idag är jag lite sur. Men vi ska till Turkiet en vecka snart och då blir det ändå ingen träning och jag hoppas ryggen blir glad och nöjd efter det. Men SEN! Påt igen!

    • Testa yoga kanske? Bra för stela ryggar. Säg åt din PT att du behöver lite mjukhetsövningar att göra på egen hand.
      Visst är det förlösande när träningen är kul! Så kul när man äntligen hittar rätt.

Leave a Reply

