Läs-a-lot sommaren 2015

Det verkar inte vara någon hejd på mitt litterära självförtroende i dessa semestertider. Läshögen bara växer och växer, även om jag nu på allvar sagt åt mig själv att det får räcka nu, fullt så lång är inte semestern och jag tror att övriga familjen skulle uppskatta om de också fick lite uppmärksamhet. Likväl hoppade jag igår kväll, i någon slags trötthetsyra antar jag, på Nellons Läs-a-lot sommar 2015. Måtte lida av enorm hybris…

Nåväl, har man gett sig in i leken får man leken tåla och jag ser framför mig att jag under dessa sju dygn hinner läsa minst 150 sidor om dagen och läshögen ser ut som följande:

  
Uppenbart är att jag inte kommer att läsa samtliga i högen men det är ganska sannolikt att läsningen kommer att ske i några av dessa böcker. Däremot kommer jag att strunta i att försöka vinna några spurtpriser. Jag har bestämt mig för att den här sommaren ska bli relativt mobiltelefonfri och det rimmar illa med att försöka hålla koll på 30-minuters spurter på instagram. 

För övrigt så måste man ju bara älska den lilla bokbloggarön mitt i den stora internetoceanen där det finns folk som helhjärtat går in för att anordna eller hänga på sådana här utmaningar. Love it!

PS Dag 1 > 150 sidor och än är kvällen inte slut. DS

Leave a Reply

