#sommarläsning

I förmiddags packade jag en ryggsäck och så tog vi en promenad ner till närmaste sandstrand (Sonen räknade steg, stranden ligger 1900 8-åringssteg hemifrån) för att bada. Att packa ner en bok fanns inte på den mentala kartan men väl på plats insåg jag att jo, vi har nått ännu en av de där magiska milstolparna i småbarnsförälderlivet. Det hade nämligen gått utmärkt att ha lite lektyr med sig. Nu gick det ju bra ändå, att ligga och titta på tre badande syskon är underhållning nog i denna värme. 

Väl hemma igen njuter jag nu i ett halvskuggigt hörn av altanen ihop med en kopp kaffe ur en av mina nya fina muggar och Timme noll av Lotta Lundberg. Vilken bok! Återkommer när jag fått berättelserna ihopknutna, men hittills gillar jag den mycket. 

 
   

3 thoughts on “#sommarläsning

  1. Vi har kommit till det skedet då pojkarna kunde få fara ensamma till stranden, dom skulle klara sig fint. Men sen tycker ju mamman i huset att det är mysigt att ligga på stranden med en bok också..

Leave a Reply

