Jag i 21 punkter

21 påståenden som jag lånade från Vargnatts bokhylla.

Jag heter inte Augusta.

Jag är för tillfället lite stressad för att jag inte hann avsluta en sak innan semestern. Men det går ju att jobba några timmar även under ledighet. 

Jag är bra på att hålla kontakt med mina vänner. 

Jag tycker inte om mycket av det som händer i världen just nu. Var det naivt att skaffa tre barn och tro att de skulle få leva i fred i godan ro här uppe i norr?

Jag är dålig på att städa.

Jag läser Pottungen och Sommarboken.

Jag gillar att vara ute. (Ute som i utomhus, inte som på uteställe ;)).

Jag sjunger oerhört illa. Ingen sångröst överhuvudtaget.

Jag älskar min familj. Den är bäst. Och mina vänner. Och att åka skidor. Och att ha semester. Och… tja, kan man vara glad åt lite har man mycket att vara glad åt och att älska. 

Jag är inte speciellt bra på att rita. 

Jag föredrar pocket framför inbundna böcker pga tyngden när jag läser i sängen.

Jag tycker om glass. Mycket. 

Jag är beroende av sömn. Får jag inte sova tillräckligt (mycket och mellan samma tider varje natt) blir det så tokigt. 

Jag har på mig träningskläder. En kopp te nu och sedan springtur i arla morgonstund. 

Jag dricker ovan nämnda te. Sir Williams. 

Jag lyssnar på ljudböcker i bilen. Dels till och från jobbet, dels ihop med familjen på längre resor. Både Skåne och fjällen känns mycket närmare sedan vi upptäckte detta briljanta tidsfördriv. 

Jag blir arg på tjafs och rigida människor.

Jag blir rädd av trångsynthet. Live and let live!

Jag önskar att det här blir en riktigt, riktigt bra sommar. 

Jag är pinsamt dålig på att komma ihåg namn. 

Jag är uppvuxen i Västerås. Bra stad att växa upp i på 70- och 80-talet men nu har jag bott ännu längre i Stockholm och längtar inte tillbaka. 

Ha en härlig söndag allihop! Här är det sommar idag, lovely. 

2 thoughts on “Jag i 21 punkter

  1. Jag är också numra dålig på att komma ihåg namn och att rita. Glass och min familj älskar jag. Däremot föredrar jag vanliga böcker framför pocket. Orsaken är typsnittet.
    Kram Bosse
    Ps. jag heter heller inte Augusta😉 och hoppas det blev en riktigt bra sommar när vi sammanfattar den.

Leave a Reply

