Det där med spontaninköp när man är stressad…

Senaste adlibrisbeställningen kom idag. Allt var med men så upptäcker jag att jag har köpt den engelska översättningen av Anna Karenina. Och då blev jag lite trött. Originalspråk är en sak men måste jag läsa en översättning så finns det ju ingen anledning att inte läsa på svenska.

Nåja, det ska väl gå ändå. Enda invändningen är att det ju onekligen går lite fortare att läsa på svenska än engelska och med 800 sidor framför mig hade väl ett visst högre tempo varit att föredra. 

Hämtade också ut En bön för de stulna av Jennifer Clement på bibblan. Minns inte vilken bokbloggare som rekommenderade den men den verkar intressant (och otäck). 

5 thoughts on “Det där med spontaninköp när man är stressad…

Leave a Reply

