Några av livets stora frågor

Notera, jag skrev inte “några av livets största frågor”. Lite distans till problematiken har jag faktiskt. Men nu är det så att jag snart fyller år och därmed också måste producera någon slags önskelista. Eller det är klart, jag skulle ju kunna låta bli men vem vågar ta risken? Helst skulle jag vilja ha en ny kamera. Men med bergvärmeindragning och köksrenovering på agendan för året så känns det lite mer realistiskt att önska sig något som kanske kostar lite mindre. Typ böcker!

Att önska sig böcker innebär dock att det fylls på med ännu mer av den varan här hemma och vi kan ju fortfarande, efter fyra år i huset, inte stoltsera med någon större mängd bokhyllor. Tanken var att vi skulle renovera hela nedervåningen (exkl kök) och i den vevan också få till bokhyllor i det lilla extrarummet. Men så började köket bokstavligt att falla samman och prioriteringarna fick ändras. Nytt kök är ju en önskedröm men i kök är det ont om bokhyllor. Så då är frågan om jag verkligen behöver de där böckerna eller om jag ska nöja mig med den bokhög jag har inför sommaren.

Om jag nu inte önskar mig varken kamera eller böcker, då skulle jag kunna önska mig nya träningskläder. Lagom prisnivå och det vore rätt kul att uppdatera träningsgarderoben inför sommaren.  Vilket för mig in på tankar på var jag tvättar och sedan förvarar mina kläder. Ni vill verkligen inte veta vilken misär vi har när det gäller ordning i tvättstugan, det räcker med att jag säger att det är väldigt illa ställt med den. I och med bergvärmeindragningen så måste vi rensa undan där nere i källaren + ta bort ett skåp där värmeledningen ska dras in. Och då undrar jag ju om det verkligen är bra att köpa nya kläder, kanske bättre att fokusera på att slänga de gamla.

Kanske ska nöja mig med att önska mig en ny kamera-app till telefonen?

2 thoughts on “Några av livets stora frågor

  1. Jag tycker att det är svårt att önska sig något. Nu för tiden har man allt. På gott och ont.
    När jag var liten fanns det alltid något jag önskade mig.

Leave a Reply

