Sommarenkät

Jag hittade den här hos Johanna och en liten enkät är ju aldrig fel.

  1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar? Den här var i alla fall enkel.
  • Lamentation
  • Att ringa Clara
  • Timme noll
  • Löwensköldska ringen
  • Om vänskap
  1. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i? Nej, jag har ingen sådan just nu. Nu är det bara nöjesläsning som gäller, inga krav alls. Är tillräckligt mycket krav till vardags, jag tänker inte låta sommaren bli annat än lustfylld.
  1. Var är bästa stället att läsa i sommar? I sängen på landet. Samma svar som inför alla semestrar🙂
  1. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans? Jag vet faktiskt inte. Sommarstället ska säljas nu så det är osäkert om vi kommer ner till Skåne i sommar. Men någon säng någonstans ska jag väl ändå få ligga i.
  1. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa? Lamentation. Den har legat där och tittat på mig länge nu och jag har sugit så länge som möjligt på den rara karamellen men nu är det alltså dags.
  1. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar? Se fråga #2 – inga krav på vad någon ska läsa. Däremot hoppas jag på att alla kommer att läsa något.
  1. Strand eller hängmatta?Varken eller. På stranden måste jag ha koll på trollen och någon hängmatta har jag inte. Däremot kanske i en stol under äppelträdet en fin dag.
  1. Deckare eller roman? Roman. Har paus från deckare pga alltför många besvikelser. Inväntar nästa Elizabeth George eller nästa Carol O’Connell. Fram till dess får det nog vara.
  1. Favoritgenre? Svårt. För stunden läser jag det mesta som verkar intressant, oavsett genre. Utom just deckare och chick-lit. Känner också att jag kanske är lite mätt på fantasy/urban fantasy.

 

 

 …
 

3 thoughts on “Sommarenkät

Leave a Reply

