Vad säger vi då om maj?

Maj var en kall månad som gick ruskigt fort. Avslutningar för ett oändligt antal barnaktiviteter och mycket jobb. Men också mycket träning och en hel del kvalitetstid med familjen så bortsett från väder och vind tycker jag det var en helt ok månad.

Jag har inte läst speciellt mycket ska erkännas. De tidiga morgnarna och det höga tempot gör att jag stupar i säng och oftast inte ens orkar öppna en bok. Men jag har läst några noveller från Novellix, fina sådana dessutom, jag blev inte alls överraskad över hur dålig jag tyckte Egenmäktigt förfarande var, jag återupplevde Bröderna Lejonhjärta genom högläsning för Sonen, jag ÄLSKADE Sanningen om fallet Harry Quebert och jag upptäckte en liten pärla i Barbro Lindgrens Om sorgen och den lilla glädjen. Så även om antalet inte blev så högt så var kvaliteten i snitt desto bättre.

Träningsmässigt då? 18 pass blev det, 6 löppass och 12 bootcamp/crosstraining-pass. Makalöst bra för att vara jag om jag får säga det själv. Nu kör jag på med Yllets (l)juvliga juni och siktar på att öka antalet löppass (eftersom den andra träningen bara håller på till midsommar) för att hålla igång konditionen under sommaren. Ska försöka lägga in den del annat också i form av styrka för armar, mage och ben men det är ju ack så svårt när man inte har någon där som styr upp det hela. Eller svårt och svårt, har man dålig karaktär så har man helt enkelt. Så den där socker-detoxen Yllet yrar om, den skippar jag.

Leave a Reply

